Övningskör

Idag var det blandning av alla övningar och förbereda inför lilla uppkörningen som gällde. Jag tyckte jag klarade mig rätt bra, det måste ju Magnus också ha tyckt eftersom han sa åt mig att boka in en lite uppkörningen. Så nu kan det ju inte vara långt kvar till den STORA RIKTIGT UPPKÖRNINGEN! Måste dock skärpa mig ordentligt med teorin... ligger liite efter tror jag. Men det är ju såå tråkigt att läsa om bilen.... måste komma på ett sätt att få det kul, intressant. Tips?

Såklart så har jag ju små detaljer kvar, som att ta ner farten, tänka på placering i rondeller, kolla i döda vinkeln, koll på järnvägsspår och såklart, störst av allt är nog VÄNSTERSVÄNGEN på landsväg. Gjorde en idag. Jag hade två bilar bakom  mig och skulle svänga vänster på 90väg, jag sa till mig själv; "Jag kan ju inte svänga med så många bilar bakom". Men sen blinkade jag i alla fall till vänster och fick då frågan om jag verkligen skulle svänga vänster och vad jag skulle kunna göra istället. Så då blev det en höger sväng och en vändning och sen färd rakfram i korsningen. Duktigt gjort Erica, tänk till ordentligt nästa gång! Det är ju mycket lättare att SÄGA att man såklart tar in på höger sida vid en vänstersväng med många bilar bakom, men sen gör man det inte när man väl kommer dit. Lättare sagt änm gjort passar väl rätt bra in här, HAHA!

Förhoppningsvis så är jag snart helt toksäker i körningen så att jag kan köra riktiga uppkörningen, undrar om det blir tajt med att få någon tid till uppkörning och prov innan jul? Kanske måste ta reda på det. Och framför allt, PLUGGA TEORI SOM SATAN! Läsa och förstå och såklart SPARA i hjärnan.

Så, åter till boken!
HA EN TREVLIG KVÄLL!
PUSS


Kommentarer
Sara

SV: Hahha, personen i fråga kände ej någon speciell hunger..

2009-11-20 @ 20:06:53
URL: http://sarajpettersson.blogg.se/
Sara

SV: Hahha, personen i fråga kände ej någon speciell hunger..

2009-11-20 @ 20:06:55
URL: http://sarajpettersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0