Garagelektion

Jag kom iväg på cykeln och det var inte så farligt. Inte alls mycket regn så det var faktiskt rätt skönt att få lite frisk luft. Mycket av det dom pratade om har jag ju läst om i boken, men det var bra att se det i verkligheten. Rätt intressant. Dock kommer jag ju aldrig att fixa att byta en lampa själv första gången jag skulle behöva det men jag vet väl på ett ungefär och så står det i instuktionsboken. Annars får man snällt gå och fråga pappa eller någon snäll arbetare på en mack eller nått. Nått jag lärde mig var att man skulle spetsa spolarvätskan med lite diskmedel. HAHA! Det är lixom det jag kommer ihåg såhär. Snacka om att ha koll. HIHI!

Sen skulle jag cykla hem, jag trodde att det skulle vara lika skönt som på ditvägen, för det regnade knappt alls och temperaturen var skön. Först ser jag att min påse har blåst bort så min cykelmuff är blöt och när jag sen börjar trampa så låter det konstigt och hela cykeln typ vibrerar. Vänder mig och och ser att bakdäcket är PLATT. Toppen. Jag var ju på andra sidan stan med, det är ju en jävla bit mellan Fröslunda och Bilia. Så jag ringde till pappa som jobbade och skulle ha kvällsmässa vid halv 7, jag ringde 18.10. Så jag han hämtade upp mig och jag fick åka till kyrkan och sen gick jag därifrån. Visst, det var skönt att gå, men det var ju så tråkigt. För jag hade ju inte bestämt själv att jag skulle gå, det hade cykeln så fint bestämt åt mig. HAHAH!

En sån dag... en riktig gnälldag har jag haft idag. Känns som om jag har gnällt på allt hela tiden idag. Känns inte så kul. Vaknade på fel sida imorse. Men friskluft kan ha gjort susen med mig så jag somna förhoppningsvis på rätt sida ikväll och min morgondag blir bättre än dagen.

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0