Wienerbröd

Idag bakade jag äntligen mina Wienerbröd. Jag har väl tjatat i säkert 5 veckor att jag ska göra det och idag blev det äntligen gjort.

Det var inte det lättaste, men det gcik väldigt bra för att vara första gången. Goda blev dom också! Och det var huvudsaken. Det tog typ hela dagen. Hela eftermiddagen i alla fall. Degen skulle ju in i kylen typ hela tiden, så att den skulle bli kall. Bröden blir bättre om ingredienserna är kalla och att degen är kall.

Jag hade ju tänkt att plugga lite idag med... men det sket sig. Och det beror på att jag fattade att det var lördag idag, jag har trott att det varit söndag idag. Så kan det vara. Men jag gör lite imorn istället. Måste göra klart religionen och kanske börja att skriva om rom, spriten alltså.

Snart är Star Wars-filmen slut också. Sen ska jag sova. Om jag inte läser lite i New Moon.

SOVGOTT
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0