Studenten 2009

Igår ringde väckarklockan kl 5.45. Gick upp på första ringningen, hade aldrig kommit upp annars. Åt två mackor och drack choklad. Packade ner glaset, det mousserande och jordgubbarna. Kl 6.30 var jag på bestämd plats för champagnefrukost. Vi satt i ett partytält och lyssnade på regnet och drack champagne och åt jordgubbar och skrattade och hade trevligt. Åkte hem så jag var hemma till kl 8. Då väntade duschen på mig och efter det fixade Linda mina naglar och mitt hår.

Drog sen till skolan till kl 10.15 där vi hade samligt och jag gav Jenny och Lasse varsin present, en form av pussel. Där bitarna måste passa så man får ihop ett mönster. Dom blev nog glada. Vi hade tur med vädret, så solen sken på oss när vi sen hade fotografering. Sen kom molnen och regnet. Men vi satt i aulan då och lyssnade på rektorerna och sjöng studentsång och tog på mössorna. Och jag fick STIPENDIUM, på 1000 kr. Vet inte varför, jag orkade inte lyssna på vad dom sa, jag ville ju bara sluta. Så fatta vilken chock jag fick när jag hörde "Erica Ivarsson HR3B" ropas ut. Jag fick gå upp på scenen. Jag har nog inte fattat det än. Men det var rikgit kul att få! Jag skulle kunna tänka mig att det är för bra studieresultat.

Sen var det ÄNTLIGEN dax för utspring! Regnet hade tagit en paus för oss! Riktigt härligt! Det var fortfarande molnigt men det var uppehåll! Min skylt var helt klart finast!!! Jag fick kramar av familjen, släkt och vänner. Sen var det dax för den efterlängtade flakåkningen, det har man velat göra ända sen man började 1an, när man var 7 år alltså. När man såg dom stora barnen åka flak och dansa och sjunga. Och det var verkligen så kul som det ser ut! Bra musik, alla är glada och fulla och det är helt underbart kul!

När vi sen klev av vid Djurgårn så trodde ju jag att jag skulle få åka skottkärra hem, men pappa sa att det var punka på den så han tog det som han hittade, nämlgen en BMW z3, cab. Jag trodde han skämta först, har nog inte riktigt fattat det än, det var den andra chocken för dagen. jag tittade på den när vo åkte förbi och tänkte, "lyllos den som får åka den" och så var det JAG som fick åka den. Härligt! Synd bara att solen inte sken. Men det gjorde inget.

Maten var underbart god.  Speciellt rostbiffen, tzatzikin och potatissallad. Det var många som var här och ville fira mig. Jag fick jättefina presenter, nästan ett helt kök. Dessertglas, elvisp, stekredskap, en hushållsassisten med köttkvarn och mixer och annat och så fick jag en pastamangel. Men kan göra spagetti och ravioli bland annat. TACK för presenterna allihopa!!!

Fick sen bråttom, glömde tiden lite, jag skulle vara vid 21.45 på Djurgårn, jag var där 21.46, och därifrån skulle vi åka Limosin till Studentfesten 2009. Bokningstiden låg på 45 minuter, men vi fick bara åka i en dryg kvart. Lite dåligt, men det var kul, då har man åkt limosin också.

Festen sen var riktigt rolig. Glada människor, goda drinkar, bra musik och riktigt roligt!

En helt underbar dag! Ett minne för livet helt klart. Detta har man sett fram emot i 12 år och nu börjar livet på allvar. Vet inte rikgit vad jag ska göra än, men det kommer. Jag har hela livet framför mig!!

Kom i säng antingen 3.50 eller 4.50 inatt, jag är inte säker på tiden, jag var lite trött när jag kollade på klockan. Det är en grej jag måste göra när jag går och lägger mig, kolla vad klockan är. Sen vaknade jag kl 13.13. Det har varit en rikgit slappdag i dag. Har inte gjort något vettigt, jo, jag var ju uppe och röstade, för första gången i mitt liv.

Nu är det dax för sängen!
SOVGOTT
KRAM från en Lycklig Student!!!






Kommentarer
Jenny

Hej Erica, jag hittade din blogg och tjuvläser lite :). Jag och Lasse nominerade dig för ditt stipendium. Motiveringen var goda studieresultat och och ett genuint intresse för yrket. Jättekul att du fick det, det är du värd! Kram Jenny

2009-06-08 @ 17:18:23
URL: http://jennysblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0