Gårdagen

Kvällen igår började med klassråd, där vi fick en fördrink, dock alkoholfri. Vi gick igenom lite inför dessa sista dagar... imorn har vi tillexempel inmarschövning och så ska vi fixa med flaketlakanen.

Efter drinken och alla beslut och all information gick vi alla 3or till Beirut Seller. Inget höjdarställe, men mätt blev man. Efter maten sjöng lärarna för oss. Vi fick fina papperskjortor, vanliga papper som är vikta som skjortor. Och så har alla blivit "Årets ...", jag blev "Årets Döing", tack vara Jonathans och Christians projektarbete, där jag ställde upp att spela död och dom glömde bort mig och jag låg på det kalla golvet i mer än en timme. Men jag överlevde! Lärarna har suttit och vikit och klippt och kommit på alla dessa roliga "Årets ..." och kommit på en rolig sång med inslag av lite "Tingeling tingeling"! Riktigt roligt! Fick en bok av Jenny, alla fick en, hon tjatar att vi ska läsa mer och för att vi inte ska sluta (jag kommer aldrig sluta läsa) så hade hon fixat böcker till alla i B-klassen. Jag fick en bokern "Engelska - Öspråk, världsspråk och trendspråk". Den ska jag verkligen läsa. Tack Jenny!

Efter middagen drog de flesta till Grappa. Riktigt trevligt och riktigt roligt! Att få vara med och skratta och prata. Tack för igårkväll alla! Det var riktigt roligt!

Sen sov jag väldigt gott!

Imorse var ju tanken att vi skulle städa i restaurangkäket, men det blev inget, vi lämnade bara in kläderna och lämnade in låsen... så jag gick upp alldeles för tidigt i onödan imorse. I och för sig var det rätt skönt att komma upp, men i alla fall.
Jag har ju hunnit med att baka både Wienerbröd och Drömmar idag. Och nu sitter jag och lyssnar på Studentsången som jag ska lära mig.... "Sjungom studentens lyckliga dag...." Samtidigt som jag ska göra köttfärssås!

Ha en trevlig kväll!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0