Svenska

Just nu sitter jag i datasalen i skolan och skriver ett PM till mitt svenskaföredrag, om sommaren. Men jag tycker att det är såå jobbigt att stå framför folk och prata, det spelar ingen roll om det är om ett ämne jag kan eller om jag känner mig trygg med dom som lyssnar. Jag blir toknervös och jag stammar, svettas, tittar ner och pillar med luggen. Har ni något bra tips på hur man blir av med rädslan? Jag tycker att det är så jobbigt. USCH!

Det är mycket denna vecka också. Matteprov på onsdag, Vinprov på fredag, projektgenomförande på fredag, svenska-PMet klart till på fredag.... ja. Det är väl så det ser ut. Sen så har jag två engelska uppsatser och ett engelska föredrag. Men det är lite längre kvar dit. Efter denna vecka så kan jag ta ett större tag i det.

Men nu måste jag fortsätta.
Ha en bra dag!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0