Stormbreaker

Nu har jag äntligen sett den filmen. Jag har velat se den hur länge som helst. Filmen var spännade, men jag hade lite svårt att fatta ibland, för jag hade ingen text. Men jag hängde med bra ändå. Skådespelaren, Alex Pettyfer är ju för snygg också! Jag bara måste se hans nya film, eller ja, den har väl gått på bio eller nått redan, men jag missade den. Men den heter i alla fall Wild Child, och den är med honom och Emma Roberts.

Stormbreaker handlar i alla fall om Alex Rider och hans morbror Ian Rider. Ian Rider är en spion, men till Alex säger han att han jobbar på bank. Men när Ian blir mördad så blir Alex indragen för att avsluta sin morbrors uppdrag, att ta reda på vad den nya datorn (eller vad det nu var, det var den biten jag hade lite svårt med att fatta vad det var), Stormbreaker gör, hur den fungerar och vad uppfinnaren har i görningen. MI6, spionföretaget misstänker att han är up to no good. Och såklart, så löser sig ju allt i slutet, och det kan jag väl säga för säg någon film som slutar annorlunda?! Heheh!

Filmen var helt klart sevärd! Och som sagt, Alex Rider/Alex Pettyfer vad också helt klart sevärd! Fast det tyckte jag redan innan jag såg filmen ;)

KRAM


Kommentarer
Nathalie [asilentescape]

Heheh jag har sett båda xD

2009-01-18 @ 11:22:14
URL: http://asilentescape.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0