Detta kommer bli ganska långt

Ska vi börja med gårdagen eller?! Jo det känns ju mest naturligt.

Igår hade vi vinprov, jag tror det gick bra, frågorna var ganska lätta, så jag klarade det nog galant. Sen hade vi vinprovning. Två vita och ett rött. Ett från Frankrike, Petit Chaplis, från Chaplis-distriktet, gjort på druvan Chardonnay. Det smakade lite syriligt, men det blev sött och gott med citron till. Sen provade vi ett vin Från Australien, också gjord på Chardonnay och det hette Koonuga Hills (tror jag) och det var ett sött vin, godast var det också. Sen provade vi ett rött vin från Italien, Terreno hette det (tror jag). Det var inte så gott. Smakade rökigt och det var lite strävt. Shit, jag låter som värsta vinproffset, men det är jag inte. Detta var det som berättades och detta är hur jag upplevde smakerna. Vi fick prova vinerna tillsammans med citron, äpple, ruccola och salt.

Sen efter det så åkte jag och Karin och hade vårat projektarbete. Det var jättekul, men jättejobbigt. Barnen tyckte garanterat om att kladda med sconessmeten. Grejen är ju att scones ska bli en deg, men det blev bara gegga när dom höll på, sen ville dom inte mer och då gick dom och tvättade av sig och då passade jag och Karin på att göra klart degarna så hjälpte dom till sen med att göra dom platta bullarna. Dom smakdade bra. Vi hade hallon- och blåbärssmak, men nästa gång skippar vi blåbären bestämmer jag. Hehe! Men våran projekthandledare tycker att vi ska göra detta en gång till på ett annat dagis eller fritids, för att göra en jämförelse så att vårat projekt får en mening. Varför måste allt ha en mening? Vi ville ju att barnen skulle ha kul och det hade dom ju. Men vi kan göra det igen, Karin ska kolla med ett fritids så det går nog fort.

Sen så fick jag reda på mitt matteprov, jag fick 7 poäng av 13 möjliga och godkänt var 7 poäng så jag klarade mig precis! YEY!

Jag var på bio och såg Premiären av I Taket Lyser Stjärnorna. Jag läste den boken i 9an. Kommer inte ihåg den men den handlar om 14 åriga Jenna och hennes cancersjuka mamma. Om hur Jenna inte vill förstå att hennes mamma är döende. Hur hon göt allt för att tänka på annat. Men sen börjar umgås med Ullis som hjälper henne igenom och får henne att förstå.

Så otroligt fin och sorglig film, tårarna rann typ hela filmen.

Nu är vi på idag. Jag blev väckt av mobilen kl 4.30 idag, jag snoosade till kl 4.39. Gick upp, skulle ta en banan, fanns inte, fick ta fil istället, borsta tänderna, klä på mig, kissa och gå till jobbet och då var kl 5.05. Var framme vid jobbet kl 5.30, stämplade in 05.33. Mötte Elin i ingången och vi började i köket med att fixa bacon, korv, köttbullar och äggröra. Sen gick fixade vi med allt annat till frukostbuffén. Jobbade på som vanligt med att plocka disk, hade koll på buffén också, för jag ska lära mig och kunna jobba mer själv sen. Hon sa att till sommaren går det på rutin så jag gör allt för att lära mig så fort som möjligt.  Sen gick jag hem vid kl 13.30. Åt lunch och hamnade vid datorn där jag ska skriva mitt föredrag till svenskan tills på måndag.

Det bästa med mitt jobb är att ibland då och då så kommer det kändisar och käkar frukost. Denna morgon och säkert hela helgen så är hela After Dark-gänget där. Alla kanske inte vet vilka det är med det är en Dragshow-grupp kan man väl säga. Christer Lindarv, född i Eskilstuna är med, det var väl han som startade det. Så han har jag sett idag och så har jag pratat med Lars-Åke "Babbsan" Wilhelmsson idag. Inte mycket, men lite, en mening. Hihi! Men i alla fall.

Imorn blir det att gå upp lika tidigt. Nu har ni väl tröttnat på att läsa så  jag slutar nu!
Ha en bra helg!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0