Projektarbetet del 2

Idag hade vi buffertdag och jag som vanligt ligger inte efter i något... eller nja, engelskan, men den gör jag hemma. Så därför gjorde vi våran andra bakdag idag. Med 6åringar denna gång. Och dom är mer utveckalde än 5åringar, tänk så mycket som händer på ett år. Dom har lärt sig läsa, dom jobbar mer självständigt, i och för sig, sånna saker är väl självklara att man inte klarar när man kanske bara är 5 år, men det märks så tydligt. Men det var jättekul. Nu är det bara del 3 kvar, rapportskrivningen med jämförelsen. Usch. Men det ska nog gå bra! Det kommer att gå bra!

Efter det gick jag och Karin till arbetsförmedlingen för dom hade något om utlandsjobb och sånt. Men jag kände, nej. Inte ett dugg kul var det där. Jag fattade inget, och orkade inte ta in det heller, jag hade bara engelskan i huvudet. Den måste bli klar. Men det är inte så lätt att skriva. Först ska man komma på något bra att skriva, sen så ska man översätta det till engelska och samtidigt tänka på hur man skriver, så att man inte blandar nu tid och dåtid i berättandet. Det är lite pyssel, men på något sätt är det faktiskgt lite kul. Även om jag sitter och gnäller över det så är det lite spännande.

Sen då, imorn har vi ju restaurangen... men jag vet inte hur nyttigt det är att ha ont i halsen och hosta när man jobbar där. Men jag får prata med Pasi imorn. Så får vi se. Jag kanske är bättre i halsen imorn också, det märker vi då. Men imorn tänkte jag gå upp tidigt, så att jag kan pilla lite med engelskan, innan skolan. Jag får skicka den till min skolmail också, för säkerhetsskull, om vi nu skulle sitta vid en dator på engelskan imorn.

Nu är det dax för mat.
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0