Bussjävel!

Det är inte min dag. Vi kan börja så. Jag höll på att ramla på bussen imorse, jag tappade busskortet på golvet, höll på att ramla igen. Dagen började inte bra. Sen kom jag till skolan. Då höll jag på att halka typ tre gånger för jag hade issnö på hälarna, skitpinsamt. Men sen gick allt lite bättre. Tog mig igenom svenskan, alkoholhanteringen och religionen utan problem.

Sen hade jag håltimme. Jag drog till Gina (själv, skittråkigt). Provade lite snygga grejer, men satt dom bra? NEJ. Jättejobbigt. Först gick jag dit själv och sen satt inget bra. Jaja, jag gick i alla fall också och beställde klipptid till imorn. Härligt, det behövs, mitt hår  mår inte bra. Torrt och slitet. Måste kolla om studenten också. KOM IHÅG!

Sen åkte jag hem, orkade inte vara på stan i 1 timme. Jag skulle ha utvecklingssamtal innan engelskan också. Så jag tog bussen som gick kvart över. Klockan blev tjugo över. Klockan blev fem i halv. Klockan blev halv och bussen kom med skylten FULLSATT. Åkte förbi mig. Nästa buss skulle gå fem över halv. Kom tjugo i. Jag skulle vara i skolan tjugo i. Var i skolan tio i. Varför inte ha dom långa bussarna vissa tider? Tima in med skolorna, när dom slutar så dom slipper mosa in folk i minibussarna. Och så kanske man kommer i tid dit man ska.

Utvecklingssamtalet gick i alla fall bra. Det finns inte så mycket att säga om mig. Jag är skolnörden. Jag är med på alla lektioner, mår dåligt av att skolka, MEN, jag är ingen pluggis, jag HATAR att plugga. Och jag orkar fan inte mer... men jag måste försöka dessa sista dagar innan studenten. JOBBA PÅ ERICA!

Engelskan gick också bra. Redovisning på fredag. Jag får nog ihop något till dess. Jag är ju halvledig imorn. Ska bara ha idrott, i badhuset imorn. Och så ska jag klippa mig. Annars så kan jag nog sitta hela dagen med engelskan. Måste komma ihåg att göra svenskan och arbetsmiljön också! KOM IHÅG!

Nu är det en halvtimme kvar till CSI NY börjar. Ikväll kan det nog bli riktigt spännande. Men det vet vi inte förens efteråt! 

KRAM 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0