Övningskör - Halkbanan

Idag var det äntligen dax för halkbanan. Det var roligt, läskigt och spännade. Sen att det inte är lika roligt att råka ut för det i verkligenheten fattar jag väl, men att köra där under säkra former var tokroligt. Att bromsa och försöka styra UTAN ABS är inte kul... för det går inte. Man måste släppa bromsen och styra... men hur lätt är det när paniken tar över. Inte lätt alls, om det ens går. Hoppas ju såklart att man slipper råka ut för sånna här saker, men man är ju aldrig säker. 

Jag tyckte jag gjorde väldigt bra i från mig i alla fall. Inte ett enda motorstopp! Och jag var nog rätt avslappnad hela tiden, var nog aldrig riktigt nervös. Kändes bra. Klarade ju vissa hinder ordentligt bara en gång, men jag har fått känna på att sladda, att bromsa på olika väglag och att bromsa och styra med och utan ABS. Vi fick också sitta i en bil som han vände upp och ner. Läskigt. Fatta hur läskigt det måste vara i verkligheten då.

Solen sken idag med, RIKTIGT härligt! Allt har känts på topp och så gick ju halkkörningen bra. Känner mig taggad på nytt för teorin. NU JÄVLAR!

PUSS


Kommentarer
Sara

Haha, nää jag kan intyga att det INTE är kul att slå runt i verkligheten.. och jag tyckte det var skit jobbigt att göra det på halkbanan, men han sa att jag gjorde det perfekt.

2009-12-02 @ 20:47:19
URL: http://sarajpettersson.blogg.se/
NATHALIE HJÄRTA FREDRIK

fin blogg :)

2009-12-03 @ 08:48:21
URL: http://nathalielantz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0