Spagettiben

Tisdag idag. Vilket betyder sommorgon till kl 11, då Arbetsmiljön börjar. Rätt lugnt att börja efter lovet med det. Efter arbetsmiljön är det idrott. Med Mats. Han är mästare på att hitta på jobbiga saker att göra. Jag har inte svettas så mycket på idrotten som nu när vi fick Mats som lärare. Det känns skönt. Vi har bytt lärare tre gånger. Men Mats är min absoluta favorit.

Men för att komma till saken så var det jogging på schemat idag. Runt ån. Eller inte runt, längs med på båda sidor och två broar att korsa. Ca 2 km. Jogging, vanlig gång, utfall, situps, armhävningar och denna 90gradersställning med gungning i knänan de sista sekunderna. Benen är rätt hängiga efter det. Men samtidigt är det en skön känsla. Och så tror jag det är rekord i jogging för min del, jag har aldrig joggat så långt i ett sträck i hela mitt liv. I och för sig gjorde vi ju pauser längs vägen, men det var ju för att göra oss ännu tröttare. Okej, vi promenerade ibland, men jag har ändå aldirg joggat så långt i ett sträck. Jag tycker det är sååååååå tråkigt! Men jag tvingade mig själv att fortsätta idag. Mina ben är trötta.

Efter idrotten drog jag med Jonathan hem, Vi åt bulle och drack päronsoda och kollade på National Treasure 2. Jag var bara tvungen att beställa den till mig själv sen när jag kom hem. Efter filmen tokcyklade jag hem, inte för att komma hem snabbt utan för att köra helt slut på mig så att jag kan somna inatt. Jag somnade ju aldrig igår känns det som. Svettades som en tok, jag tror att det är dax att byta duntäcket mot ett tunnare täcke.

Nu ska jag plugga lite ansvarsfull alkoholhantering, svara på en massa frågor. Sen är det grillat som gäller, flintastek. MUMS! Och senare är det NCIS och LOST. Har man sett alla LOST-avsnitt så har man!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0