Back On Track

Så hette Key Town Harmonys och Astorias konsert som dom gjorde på Lokomotivet under lördagen. Medverkade gjorde också Phånk och Tre Swing. Detta var en tågresa från Sverige till USA. Konduktör var Andreas.

Key Town Harmony är en kvinnlig barbershop-kör och Astoria är ett band som spelar gamal musik, tidigt 1900-tal till mitten av 1900-talet, tror jag det är. Shit vilken koll, ändå är pappa med i bandet. Är det 1920-talet till 1950-talet?! Haha! Skitsamma! De spelade och sjöng i alla fall musik från Sverige tll USA. Ni kanske undrar hur man åker tåg till USA från Sverige. Det löste konduktören, Andreas väldigt bra genom att spela Somewhere Over The Rainbow. Man åkte alltså över regnbågen dit, från Frankrike tror jag.

När vi hade kommit till Tyskland träffade vi två lindie-hopdansande clowner. Och över i USA mötte vi Phånk, ett gäng killar som dansade streetdance. Sen minns jag inte var vi var så dansades det bugg (tror jag, det var en massa sparkar och hoppar... är ju inte så bra på sånt). Alla dansarna var superduktiga! Jag bara satt och gapade när jag såg allt. Eller ja, såg och såg. Jag jobbade ju bakom scenen där jag höll undan gardinen för dom som skulle ut, Linda höll upp den andra. Vi tog också ut stolar på scen och plockade tidningar och tog in stolarna igen. Och Simon fixade med projektorn. Shit vad vi är duktiga!

I fredags var det genrep hela kvällen. Och i går bar det av mot USA och tillbaka. Och slutstatioenen var Ärla. Dit det i och för sig inte går några tåg.... eftersom att det sista tåget dit gick den 8 Januari 1994.

Det har varit toppenkul att ha fått vara med. Kul med alla trevliga och glada människor. Musiken är trevlig att lyssna på, men är egentligen inget som jag lyssnar på hemma själv. Men att stå där och vara med och lyssna är superkul. Tråkigt bara att det bara var två föreställningar, jag hade annars kunnat jobbat jämt. Så kul tycker jag det är.

En grej måste jag bara få gnälla över, som inte hade med gårdagen att göra. Här satt jag i 10 minuter och skrev ett rätt kul inlägg och så bara raderar min dator nästan allt. Så inget blev som det var. Jag blit så förbannad och är fortfarande. Jag som var såå nöjd med det "gamla" inlägget, men det gick ju åt helvete. Men detta får duga nu. Bajsdator!

Jag hade i alla fall VÄLDIGT kul!!

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0