Antivåldsdag

Vet inte hur jag ska börja... ett gäng tjejer och killar kom på iden i höstas att göra en antivåldskampanj och idag gick den av stapeln. Riktigt bra jobbat säger jag!

Runt kl kvart över ett var Shan Tha Man Atchi på torget och körde lite stand-up, riktigt kul! Sen gick jag och Jonathan på bion och kollade på filmen Våga Vittna. Den var bra. Men jag fattar inte hur man kan bete sig som folk gjorde, för de felsta som var där var väl mellan 16 och 19 år. Det busvisslades, skreks och pratades under filmen och när stackarna där framme stod och försökte prata. Fan vad trött jag blev. Hade det varit en "riktig" biofilm hade det ju aldrig busvisslats och skrikits som det gjorde nu. Det är ju såå jäkla pinsamt hur folk beter sig. Väx upp!

Men det var inte där jag började trötta på alla! Det var innan i skolan. Vi kollade på en film om gatuvådet, folk som blivit misshandlade och hur skadorna såg ut, vilken vi hade sett en gång innan, men för mig gjorde det inget att se den igen. Men tydligen var det det för de flesta andra. Det var jättesvårt att hålla käften, det babblades en jääävla massa och speciellt när lärarna försökte prata och berätta nått. Såå jävla respektlöst. OCh alla vi som var där var mellan 18 och 19 år. Men jag trodde jag hade hamnat fel, att jag hade gått in på nått dagis någonstans, men sen kände ja gigen lärarna och så fattade jag att jag hade gått rätt. När växer man upp egentligen?

För att återkomma lite till dagen. Min dag på stan slutade på Strömsholmen. Jag drig dit efter filmen och lyssnade lite på när Sever Year Itch spelade. Och så var Nattiz där, som fotograf. Men det var trevligt att träffa henne. Hag köpte en t-shirt också.

Sen drog jag hem och hamnade i soffan, jag skulle ha pluggat mer än vad jag har gjort men lite blev gjort. I alla fall kollade jag på Arn. Efter det väntade disken och maten och avslutades sedan med Niklas Mat.

Nu är det nog sängdax!
SOVGOTT
KRAM



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0