Praktikant

Idag var första dagen på min fem veckor långa praktik. Jag är på Hotel Statt, i restaurangen där. Men jag fattar inget, för det känns som om maten inte görs där. Bara beställningar. Och det känns ju dumt att fråga. Så jag hoppas att jag börjar fatta snart! HAHAHA xD

Idag har jag jobbat i kallskänken med Tarja, och det ska jag göra hela veckan. Sen så får vi se. Men jag ska prata med Lasse och fråga om jag får jobba samtidigt som Jonte i serveringen. Men idag då, då bakade jag en toscakaka, bröd, bröd och bondkakor, och allt detta är till en beställning. Där har vi mitt problem igen, det som jag tog upp här ovan. Det är ju tur att jag måste ha koll, jag gör bara det dom säger till mig. Just det, jag gjorde någon chokladtryffelsmet till petit chouer också. Med sprit i. Det var faktiskt ganska gott. Och allt detta, gjorde jag själv, nästan helt själv, jag var ju tvungen att fråga lite om hur man gör och så, för vissa grejer har jag aldrig gjort. Men det gick bra. Jag tror att dom ser att jag jobbar på bra. Men nu kanske vi inte ska säga för mycket innan jag har kommit igång ordentligt. Jag har ju lixom jobbat en dag.

Hoppas att jag får jobba med Markus någon gång. Shit vad han var rolig. Han kom och skulle börja jobba när jag gick hem. Det första han gjorde var att skoja med mig. Vad glad jag blev. Så jag kunde ju inte låta bli att skoja tillbaka! Hihih :)

Natten innan jag ska göra någon nytt, typ jobba, praktik, åka bort någonstans själv, you name it, så blir jag så jävla nervös så att jag inte kan sova, jag känne mig sjuk och feblig och fan vet vad. Men i natt vaknade jag bara en gång, och då var klockan halv 6. En timme kvar tills jag skulle gå upp. Så det var rekord! Det kändes jäkligt skönt att få sova en hel natt innan något nytt för en gångs skull! HÄRLIGT! Men ikväll blir det nog sänggående tidigt! Inget på TV idag, eller jo, I ditt ansikte, men jag hoppar nog över det idag. Vi får se! Hahah :)

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0