Nu har det hänt!

Jag har skurit mig i tummen! Det tog mig en dag och några timmar att göra det. Jag har tre fina jack på tummens spets! Riktigt snyggt. Jag kan ju säga att det sved som satan när jag pressade lime... dom hade ju ingen press... så jag fick pressa med händerna... AJAJAJAJ säger jag bara! Limesaften var till något amerikanskt, typ kila lime, eller vad det nu hette.. det är ju skit att jag inte kommer ihåg vad det hette. Det var i alla fall äggula, kondenserad mjölk, limeskal och limesaft. Vispas tjockt i ett vattenbad. Sen ner i ett pajskal och stå kallt i i typ 2 timmar, vi skulle ha dom över natten, dom ska stelna. Gjorde dom inte det skulle dom köra in dom på låg värme i ugnen. Hmm, jag får väl se imorn hur det blev.

Annars idag har jag skurit frukt, skurit fingret, skurit frukt, bakat drömtårta, gjort marzipaninlindag nougat med choklad ringlat uppe på och sen så gjorde jag testen till denna kila lime. Sen drog jag. Jag hann prata lite med Basse, han började när jag gick.

Sen så diskuterade jag klädtvätt med Jonte, jag behöver tvätta min rock, den är kladdig, och för att inte tala om förklädet... Men när jag åkte till skolan, ja då var dörren låst, och typ inga bilar där, så det var bara att åka hem med påsen och typ tvätta själv. Men det hinner jag nog inte. Hahah!

Sovgott!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0