Dansbandskampen!

Shit vad spännande det var! Kul som tusan var det också! Vi var 13 nissar på 7 bufféer. Nästa vecka är det 20 bufféer! Och jag vet inte alls hur många nissar vi är som ska jobba! Men jag hoppas deffinetivt att många fler kommer på lördag! Annars blir det fruktansvärt jobbigt att hålla koll på 20 bufféer.

Vi började kl 15 och då gick vi runt och kollade hur det skulle se ut och vid kl 16 fick vi käka. När vi hade käkat klart fick vi gå tillbaka till Mälarforum och duka upp med duk och värmeplattor. Lite senare fick vi lägga ut kylplattorna också. Och vid kl 17.30 la vi fram buffén, och det tog lite tid. Det var säkert 50 meter att springa bakom och hämta, och då skulle man ju tillbaka också, så säker 100 meter tur och retur, per runda. Haha! Det var jättelångt att gå! Den där arenan är 16000 kvadratmeter stor. Vi hade som sagt 7 bufféer, det var va 300 pers som skulle äta där. Så det var skönt med en lugn start. Men nästa vecka som sagt, 20 bufféer! Kl 20 skulle alla bufféer vara borta. Och det tror jag dom var, jag fick inte vara med där, jag fick springa till vip-delen och hälla upp kaffe i termosar. Vi hällde och hällde, det skulle vara kaffe till typ 290 pers. Det var jag och en kille till som fick springa dit och fixa det.

Gästerna var nöjda med buffén och Paolo var nöjd med oss, för att vara första gången. Jag är väldigt nöjd med gårdagen! Jag hörde typ hela showen också, men jag lyssnade inte. Jag fastnade för Dollies, dom sjöng 9 to 5. Men snyggaste sångaren var nog i Scotts, jag tror att dom hette så i alla fall. Sen så satt det ju SÅKLART en snygging i publiken! Hahah! Vem skulle som honom om inte jag?! Man kan ju inte fylla en hel arena med folk och sen är INGEN av dom snygg, det finns ju bara inte! Och nej, det finns ju inte, så jag såg en snygging! HAHAHAHAH! Nördig jag är! ;)

Jag vet inte vad jag ska säga mer egentligen. Jag är ju som sagt lite dålig på att återberätta. Men jag hade en toppenkväll och det var jättekul!

Just det. Jag har ju fått jobb, extra jobb på statt också! Så jag jobbade på frukosten igår morse. Det gick bra, för att vara första gången det ocskå. Jag fick vara ute i restaurangen och plocka disk och så. Skönt att börja tjäna egna pengar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0