30+80=110 mackor

Dagen började kl 8 som vanlig, eller okej, jag var ju uppe vid kl 7, men jobbet började kl 8. Då fick jag, ja vad fick jag göra då?! Minns inte så noga, menjag fick i alla fall smälta gelén som skulle ligga ovanpå panacottan jag gjorde igår. Sen efter det, jag då började min mackkarriär, min macktrans. Jag fick börja med att bre 30 mackor, ciabatta. Dom skulle ha sallad, ost, gurka och paprika. Riktigt goda såg dom ut att vara. Och sen precis när jag var klar med dom och hade ställt in dom i kylen, då säger Tarja, "Gissa vad du ska göra nu då?!", och så nickade hon bort mot brödpåsarna. Då skulle jag bre 80 mackor. Först skulle jag sköra dom, först på mitten och sen i halvor. Det var av rågsiktkaka. Så jag gjorde 40 till att börja med, jag fick inte plats med fler på bänken. Dom skulle ha lollo rossi-sallad, kalkon, ost, gurka och paprika. Dom såg också väldigt goda ut. Tur var att jag fick en lunch-paus innan jag gjorde dom sista 40, annars hade jag väl dreglat ner dom. HAHAH!

Sen fick jag gå hem, och då var klockan tio över tre. Jag har inte jobbat övertid denna veckan i alla fall. Först var jag ju sjuk två dagar, och sen så fick jag gå tidigare både igår och idag. Imorn får jag nog också gå tidigare, då hade jag tänkt att ta mig till skolan på en mattelektion. Det kan vara bra, eftersom att det inte blir någon matte gjord annars. Men vi får se, det beror ju på om jag får gå eller inte.

Ikväll är det Heroes och Hell's Kitchen. HiHiHiHi!

KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0