Retaurang Rinman

Den var öppen idag. Öppnade direkt, första gången vi hade lektionen, i oh för sig så har vi ju varit där i snart 3 år. Men lite chockad att den var öppnad ändå. Vi var tre stycken i våran grupp idag, så Ralf var tvungen att strycka en rätt. Men vi var tre stycken som skulle sköta maten, personalmaten och disken. Tur var ju att Heros lektion var inställd så att hon kunde komma och hjälpa till lite. Men det gick jättebra att jobba. Kul hade vi också. Och utan recept. Shit! Ralf har receptet i huvudet, och han har en bild av hur det ska smaka och hur det ska se ut, så det är han som bestämmer. Tur är väl det för jag har kommit på att jag har NOLL fantasi när det gäller att komma på vad och hur man ska göra. Jag har kanske valt fel yrke. Jag är verkligen urdålig på att komma på egna grejer. Har jag ett recept så går det toppen, men när jag ska komma med egna förslag eller så, nej, då tar det stopp i Huvudet. Det är något jag måste jobba på!

Efter restaurangen hade jag matte, och INGEN Emil, som vanligt i och för sig. Men det hade varit kul att ha nogon att prata och skoja med, HAHAH! men det är upp till honom om han vill klara det eller inte, det är ju prov på fredag... USCH säger jag bara! På hela kapitel 1 och jag kommer ihåg det jag håller på med nu, men det jag höll på med förut, borta. Men imorn är jag helledig då kan jag köra matte hela dagen!

Varför jag är ledig är för att det är en utvecklingssamtaldag imorn, och min pappa ville ju vara med och han kunde inte så vi har flyttat vårat till måndag, innan min engelskalektion.

Nu har jag inte bitit på naglarna på 3 dagar! Det känns stort! Men det är nära hela tiden att jag ska göra det, men jag hinner stoppa mig själv! Men snart kan det nog bli svårt att stå emot! Jag måste ha något att hålla på med, eller något att äta för att låta bli. Varför finns det inga tuggummin eller tabletter eller något mot nagelbitning? Det är ju lika svårt att sluta bita som det är att sluta rök! I och för sig vet ju inte jag det, eftersom att jag inte röker, och kanske är det lite värre att sluta röka, men ändå. Det är SKITSVÅRT att låta bli naglarna när man har hållit på i hela sitt liv med att bita på dom. Men jag kämpar på! KÄMPA ERICA!

Ha en trevlig afton!
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0