Size Zero

Jag håller på med en debattartikel, typ, i engelska, jag ska redovisa på fredag och det är JÄTTESVÅRT. Jag valde ämnet size zero för att dom andra ämnena inte var roliga, detta ämne är ju inte heller så roligt, men jag gillade den uppgiften mest. Det är helt sjuk, detta size zero, den är nere på storlek 32 och jag läste att ingen frisk kvinna under 140 centimeter kan ha dom kläderna. Tänk på dom stackars fattiga barnen som knappt har någon mat, och vi som har massor med mat, vad gör vi? Jo vi svälter oss i stället för att vi ska vara pinnsmala för att följa modet. Vissa är ju smala utan att behöva gå ner en massa i vikt, men det är inte dom vi pratar om. (Jag vet att jag är pinnsmal, men det har jag alltid varit och jag äter som en häst, jag har bra ämnesomsättning har jag fått höra, men jag skulle inte tacka nej till nått extra kilo på höften, jag får typ skavsår av mina höftben, skitjobbigt). Det är dom som är smala som vill gå ner ännu mer för att få på sig dom här kläderna. Det känns helt sjuk för mig. Jag ser inget kvinnligt i det. Ska kvinnor vara så smala att man ser alla ben på kroppen? Hade ett djur sett ut så så hade man blivit anklagad för djurplågeri, är inte detta ett människoplågeri då? Jag funderar bara, jag vet ju inte så mycket om sånt, men av det jag har läst och sett från bilder så är det helt sjukt. Skärpning tjejer! Och killar! var nöjd och stolt över den du är!

Puss och Kram 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0