OS i Simning

Har suttit halva eftermiddagen vid TVn och kollat på Simningen. Fan vad jag saknar den i vissa stunder. Känna hur vattnet strömmar ut med kroppen när jag kickar  för att sen komma upp och simma, fort som fan, fort som fan för mig i alla fall! Jag kommer aldrig komma i närheten av tiderna dom på OS gör! Men det tråkiga är, att jag ALDRIG kommer hitta tillbaka och börja om med simningen. Jag tappade allt när han försvann, och jag vet inte varför det blev så, men så blev det och allt kändes bara skit. Men jag får försöka ta mig till simhallen och simma av mig lite, lite lugnt.

Micheal Phelps ska kanske ta sitt 6e guld, är det imorn eller i övermorn? Minnet är bra men kort! Men jag hejar på honom! Han vill ju ta guld i alla distanser han ställer upp i, 8 tror jag det är! För då slår han någons rekord på 7 medaljer i samma OS. Hejaheja! Sen gick Joline Höstman till semifinal på 200 bröst också. Och tjejerna kom 3a i heatet på 4*200 frisim, hoppas att det räcker så dom går vidare, men det tror jag! Hejaheja!

Sen så kollade jag lite på simhoppet också. Dom hoppade 2 och 2. Och fytusan vad häftigt. Dom går samtidigt, dom studsar upp samtidigt, dom lämnar svikten samtidigt, dom viltar/skruvar samtidigt och dom landar samtidigt. Så otroligt duktigt. Men det kanske är som att dansa, dansare dansar ju precis lika samtidigt. Men det känns ändå som om det är lite svårare att träffa rätt i simhopp. Men vad vet jag? Jag har ju aldrig prövat simhopp, eller dans heller. Men det var simhoppare jag skulle bli när jag blev stor, men jag blev simmare istället. Jag kommer alltid att vara simmare, även nu när jag inte håller på längre, men i mitt hjärta är jag det alltid. Nu är den enda träningen på en pilatesboll med några övningar. Ibland så kör jag lite pilates också, men det är inte riktigt min grej, så vi får se hur ofta jag gör den! Men övningarna på bollen tar inte lång tid så det har jag tänkte att försöka göra VARJE dag! Så att jag känner mig lite vältränad i alla fall! Hahah!

Träna lugnt!
Erica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0