Aldrig ätit med kniv och gaffel...

Dagen började kl 12.45 med Projekt. Det ska bli spännande att göra. Vi brainstormade lite idag, och vi kom på lite bra grejer. Så vi får se hur det blir!

Efter det skulle jag ha haft engelska b, men eftersom alla individuella val börjar nästa vecka så hade jag inget och därför så blev det rast i typ en och en halv timme. Sen började metoden. Urban pratade lite om USAs matkultur, eller dom har förresten ingen, jo, snabbmatskulturen. Han berättade att han hört om folk som är i hans ålder som aldrig har ätit med kniv och gaffel, fatta, ALDRIG med kniv och gaffel! Man blir ju chockad! Det är ju helt sjukt!

Maten vi skulle laga, kommer från, eller kommer ifrån och kommer ifrån, den var i alla fall inspiraread från mexico, typ. Vi gjorde en form av tacos. Vi marinerade kyckling i olja, vitlök, tabasco och peppar. Under tiden gjorde vi en salsa (tacosås), guaccamole och en desserten, som var mudcake - lerkaka. Oj vad god den var! Karin är mycket bra på att baka! Mums, fast, den skulle vara som en kladdkaka, men våran blev mer som en vanlig kaka, typ socker kaka, lite kladdigare än vanlig sockerkaka bara.  Men innna vi åt den så stkete vi kycklingen, och värmde nåra tortillas, sen käkade vi det! Och oj vad stark salsan var! haha! Men det var gott. Sen var det bara disken kvar! Sen fick vi gå hem!

Och såklart så ösregnade det ner och jag skulle cykla. Toppen! Dyngsur när jag kom hem. Men det var snabbt fixat, det var bara att dra på sig mjukisbyxorna, myspys! Sen drog jag igång med att fixa köttfärssåsen, till familjen dårå. Mamma och pappa har varit på deras 20års bröllopsresa nu i tre dagar. Och dom kom hem precis nyss. Så jag har fixat käket här hemma i tre dagar. Igår gjorde jag pizza tillexempel, men det tyckte en idag var konstigt, för sånt köper man ju! Haha! Som om man inte kan baka dom hemma, hur svårt är det! Inte alls svårt! Gott var det ju också. Jag satt och kollade på Göta Kanal 2 samtidigt som jag käkade! Mycket bra film. Toppen skådespelare är ju med.

Oj vad långt det blev nu. Men jag kunde inte bara stoppa fingrarna! haha! :)

Imorn har vi klassens dag, och det får vi ju se hur det blir. HAHHa! xD

KRAM
Erica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0