Våren är här

Nu har det varit underbart väder i snart en vecka, sol och värme, UNDERBART! Jag har börjat jobba på solbrännan, hur skönt som helst!

Idag har jag varit på Sofiebergsåsen, där det växer backsippor, lila blommor som är fridlysta. Lite tråkigt, men vi hittade ett vindstilla ställe där vi kunde ligga och sola och äta hastbullar! Mysigt.

Nu måste jag bara få in lite om min historiaskit. Jag pratade med Henrik i fredags och sa att jag kört fast i andra världskriget, men då sa han att jag inte behöver skriva om det, utan att jag bara behöver skriva om hur kriget gick i Hollan, eftersom att Anne Frank bodde där och jag skulle ju bara få in Hennes liv i ett sammanhang. Så mitt arbete ska handla om: Holland under andra världskriget, förintelsen, Bergen-Belsen och Anne Frank. Så nu är det bara att jobba på, nu gäller det bara att komma ifatt och hitta en massa info om Hollan under den tiden. Men jag hittar fan inget! Hur ska det gå?! SKIT också! Men jag får kämpa hela dagen imorn och halva dagen på Måndag så att jag blir klar med skiten!

Träningsverken är hård idag... Hade idrott igår... För första gången på LÄNGE som man fick jobba lite med kroppen! Lite styrka som uppvärmning och sen pepparkakskull, det kändes som om jag gick på dagis igen... Sen så körde vi Gladiatorboll, vi var 10 på idrotten, vilket gjorde att vi blev 2 i varje lag, men efter första omgången ville dom flesta, typ 6, att vi skulle slå ihop lagen för att dom inte orkade springa... men jag och Karin potesterade. Haha! Så jävla kul, så vi var 2 lag som ville kämpa och ha kul, men dom andra orkade inte, så den sista omgången var vi två lag av 5 som körde! Skitkul! Hahah!

Ska kanske sova snart! God Natt, SOV GOTT!
Puss och Kram
Erica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0