The Chef

Ikväll jobbar jag i Restaurangen, mellan kl 3 och 9. Det är så jäkla kuL! Jag är så glad att jag bytte från SP till HR för ett år sen! Eller det blir ju ett och ett halvt år den, jag ångrar mig inte! Det ända jobbiga är klassen, den är så rutten. Sktisnack där skitsnack här, tjaffs där och tjaffs här, jag blir så trött! Varför ska man vara en "pluggis" bara för att man vill något? Är det fel att vilja något med det man gör? Är det fel att vilja lyckas bli något eller någon? Nej det är inte fel, men i min klass känns det som att det är det, det känns så jävla tråkigt!

Egentligen är jag precis likadan, jag gör precis som dom gör och jag mår så dåligt för det, i alla fall mår jag dåligt i detta fallet.

Jag ska egentligen plugga nu, men jag hittar alltdi grejer som är roligare, till exempel msn, sitter just nu och pratar med min kusin Camilla. Det är alltid kul. Men jag måste väl ta och börja, jag börjar skolan kl 1, med samhällskunsap, USCH vad det är tråkigt. Speciellt politikdelen, men den har vi redan haft, nu är vi inne på en hållbar utveckling eller vad det heter, miljö i alla fall.

Imorn har vi nationella prov, i engelska, writing, och jag tror att det kommer att gå ganska bra för mig, jag har ju fuskat lite, med att ha engelsmän hos mig! Fast dom pratar ju med en massa slang och så slarvar dom när dom pratar, skippar vissa ord och sånt, men jag borde ju kunna lite bättre, dessutom är jag faktiskt ganska bra på engelska, tycker jag själv i alla fall. Jag är i alla fall bra på att förstå engelska, prata har jag svårare för, bara för att jag inte pratar så mycket i vanliga fall heller, det är väl inget bra att skylla på men jag gör det endå.

Puss och Kram
Erica


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

DoktorDeo

Give me a smile

RSS 2.0